آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
نسل نو و شوق آگاهی
گاهی همش گله می کردم که نسل نو دیگه به فکر اندیشه و خواندن نیست و تنها فکرش این است که کدام دختر نازی رد می شود یا چه پسر ماهی با ماشین مدل بالا منتظرشه. دیروز بالاخره بعد 6 ماه فرصت پیدا کردم گشتی توی شهر کتاب بزنم. دوباره همان بوی اغواگر آشنا. بوی گلشیری، بوی ترقی، بوی هدایت، دولت آبادی در کنار رایحه جاودان هاینریش بل، سیمون دوبوآر و... در همین حین که گشت و گذاری داشتم دو دختر حداکثر 15 ساله دیدم که چگونه در پی یافتن کتاب های کافکا بودند. خیلی شگفت زده شدم ، اگر چه خودم هم با کافکا در همین سنین بود که آشنا شده بودم اما تصادفی بود که در کتابخانه بابا به آن برخورده بودم. خیلی خوش حال شدم وقتی شوق آن دو دختر را در پی یافتن نوای آگاهی دیدم. از یک طرف خوش حالی من آن بود که نسل نو افرادی دارد که بسیار بهتر و آگاه تر از ما خواهند بود و روزی می رسد که ما را در پی نهند و از طرف دیگر این که آن ها در دنیای اطلاع رسانی امروز با تلویزیون های 24 ساعته و ماهواره و... به جای غوطه خوری های الکی به دنبال افزایش آگاهیشان بوذند. دنیای کودکانه شان پر از بزرگی ها شده بود... نکته دیگری که یافتم شوق مردم بود در خرید کتاب انگار احساس می کردند که این حجم انتشار که به شدت هم کاهش یافته دیری نمی پاید و شاید بسیاری از این کتاب ها را دیگر نتوانند تهیه کنند... البته که چنین نخواهد شد و من با این حرفم نمی خواهم به آن ها که در پی محدود کردن همین روزنه ها هستند بگویم بله! من منتظرم چرا نمی بندید... نسل آینده ما بسیار هوشمندتر، آگاه تر ، جویا تر و ازاد اندیش تر از ماست، این سرمایه را از دست ندهیم
6 Comments:
Anonymous Anonymous said...
Interesting site:

http://www.blogforamerica.com/

Anonymous Anonymous said...
اگرچه اين روزها كمتر اين چيزها رو مي بينم ولي خيلي خوشحالم از اينكه هستند همچين آدمهايي ! به كجا ميريم رو هيچكي نميدونه

Blogger آهو said...
سينا جون سلام. از مطلب قشنگت مثل هميشه لذت بردم.
متاسفم كه ننوشتم. يك كم مريض بودم. بيخوابي، استرس، كار، درس، هر روز دو ساعت رانندگي كردن همه دست به دست هم ميدن و ادم رو مريض ميكنن. امشب مينويسم.

Anonymous Anonymous said...
15?!

Anonymous Anonymous said...
15 sal?

Anonymous Anonymous said...
با سلام خدمت شما دوست ارجمندم . من هم امیدوارم چنین باشد . متن به روز شده شما نشان دهند اهمیت شما به این امر هست پیروز باشی . طلا بانو