آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
اينجا زندان است؛ بند زنان زندان اوين
تحقیق و تفحص ارزشمندی که توسط صورتک انجام گرفته
زني كه فرستاده رئيس زندان بود مي دويد و من و افسر نگهبان با قدم هاي تند پشت سرش بوديم. وارد كه شدم اول يك سالن كوچك مربع شكل بود با ميزي براي مسئول بند در گوشه‌اش و درست روبروي ميز راهرويي باريك كه در يك طرفش سلول‌هاي زندان بود. زندان زنان.خود زنداني ها مي‌گويند اين بند را كمتركسي ديده است. خبرنگاران و مسئولان را معمولا به ديدن بندي مي برند كه تازه بازسازي شده و مخصوص محكومين مالي و زنداني هايي كه در كارگاه ها و كلاس‌هاي فرهنگي شركت مي كنند است.من هم از سر اتفاق به آنجا رفتم.در انتهاي بازديد از بند زنان زندان اوين، مدير بند با افتخار از تحولات ايجاد شده مي‌گفت و البته تاكيد داشت كه بندهاي قبلي هم آنقدر فرق نمي كنند و فقط "در" دارند و من كه مي‌خواستم آن روي ديگر اوين را هم بيبينم اصرار به ديدن سالن‌هاي بازسازي نشده و به قول معروف "در دار" داشتم و بالاخره در برابر اصرار من و اينكه فقط مي‌خواهم تغييرات را درك كنم، مدير داخلي اوين و مدير بند زنان اجازه دادند، بروم و زود برگردم. مدير بند زنان تاكيد كرد كه خيلي دير شده و ديگر وقتي براي حرف زدن با زنداني‌ها نيست و من قول دادم كه زود برگردم
4 Comments:
Blogger Winston said...
Justice system in Iran is screwed up!

Anonymous Anonymous said...
سلام / متن به روز شده شما رو خوندم و خیلی متاسف شدم البته متن شما رو سیو کردم برام جالب بوده بدرود

Anonymous Anonymous said...
سینا ممنونم از لطف شما قبلا به آن مطلب بیلی و من در بلاگ نیوز لینک داده شده بود

Blogger آهو said...
خيلي وحشتناك بود سينا جون. زندان حتي تو كشورهاي ازاد هم جاي وحشتناكي. حالا ديگه كشور ما كه اصلا توش ازادي نيست ببين زندانهاش چي ميشه!!