آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
جای خالی زنان در سال نامه شرق
فهرست را نگاه می کنی جز نام تک و توکی نویسنده زن نمی بینی. آن هم معمولا نوشته هایی که چندان اهمیتی ندارد. اول فکر می کنی که خوب شاید تعداد نویسندگان زن شرق کم است اما بعد با دیدن نام افرادی که روزنامه نگار هم نیستند و صرفا فعال سیاسی یا اجتماعی محسوب می شوند، افسوس می خوری که نمی شد مثلا مقاله ای از شیرین عبادی، مهرانگیز کار هم می بود. یا در کنار مقاله محمود دولت آبادی نامی هم از سیمین بهبهانی دیده می شد. هر چه فکر می کنم بعضی از زن ها نه تنها درک بالاتری از بسیاری از نویسندگان داشتند که آگاهی وسیع تری هم از موضوع مورد بحث دارند. اما آن چه من را بیشتر ناراحت کرد نبود حتی یک پاراگراف مستقل برای جنبش زنان و آن چه در سال 84 توسط این جنبش صورت گرفت بود. تنها مقاله در این زمینه متعلق به "ثمانه قدرخان" آن هم در ذیل بخش جامعه است و آن هم تنها بررسی مواضع زنان عضو دولت احمدی نژاد است. واقعا عزیزانی مثل جناب آقای عطریانفر و یا قوچانی احساس نمی کنند اهمیت جنبش زنان به عنوان تنها جنبش فعال حال حاضر ایران از "سلطان علی پروین" بیشتر بوده است. باید خدارا شکر کرد که همان دوصفحه را در 8 مارس به زنان اختصاص دادند. روزها می رود و گلایه ها می ماند، عزیزان شرق می دانند که خوانندگانشان خواهان روزنامه ای متفاوت از کیهان و اطلاعات و همشهری و حتی اعتماد ملی دیگر روزنامه اصلاح طلبان هستند
پ.ن. شماره دوم نشریه زنستان منتشر شده با کلی مطلب عالی
5 Comments:
Blogger آهو said...
سيناي عزيزم خانم كار رو خيلي دوست دارم. بايد برادرش رو ببيني . يه ادم استثناييه. اگر لينك مطالبش رو پيدا كردم برات ميفرستم.

Anonymous Anonymous said...
گلایه کاملا بجایی بود ....هرچند نمی دونم باید از مسئولان روزنامه شاکی بود و یا از نویسندگان مطالب...در هر حال فکر می کنم اگه کسی دغدغه جنبش های زنان رو داشت حتما می شد در این زمینه مطلبی چاپ کرد.
راستی سال نو مبارک

Anonymous Anonymous said...
باید آنچنان تاثیر گذار باشیم که نتوان از نوشته هایمان گذشت.
آیا التماس گونه، یا آمر مابانه باید نوشته های روزنامه ها را به خود اختصاص دهیم؟
چند درصد از مردم اولویت اولشان مباحث زنان است؟
مردان روزنامه نگار حتی زنان خاموش را بیشتر دوست میدارند - تفکر کاسته شدن از محدوده حقوقی شان در پس زمینه های ذهنی وجود دارد.

Anonymous Anonymous said...
salam azizam. vagheam ke az shargh bayad entezare bishtari dashet .

azizam ; momkene beman begid chetor mishe dar gosheue weblog tavir morede nazar ro gozasht( hamoon tor ke shoma
tasvire blog news va tasvire lonk weblog haro gozashtid ke ba click bar roye on mishe be link morede nazar raft)
man harche say mikonam nemitonam in ghesmat ro amali konam . ba ghesmat haye dige moshkeli nadaram.man dar blog spot ye weblog sakhtam.
mamnoon misham age be man mennat bezarid va dar mail kami behem tozih bedid.

roksana az iran
requeem_74@yahoo.com

Anonymous Anonymous said...
گلایه بجایی بود. اما تا جایی که می دانم، تعداد زیاد موضوعات در هر بخش، باعث حذف تعدادی از آنها شد که البته حق نبود جنبش زنان یکی از حذف شدگان باشد.