آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
زنستان 5 منتشر شد
راستش را بخواهید، اگر چه من به همه مردم علاقه دارم ولی از این الفاظ بورژوازی، کارگری، طبقه ضعیف و قوی خوشم نمی آید. نمی دانم شاید هم اشتباه می کنم ولی برایم ناملموس هستند. برای همین هم زیاد از شماره قبلی زنستان لذت نبردم. ولی این شماره خیلی فرق دارد. کلی مطلب عالی و زیبا دارد ،از استراتژیک و راهبردی تا نقد و داستان و... به هر روی توصیه می کنم تمام مطالب زیبا و خواندنی این شماره زنستان را بخوانید. در ضمن این شماره بدون حضور مردان تهیه شده و بالاخره بچه ها به خود کفایی رسیدند. من از بین بچه های وبسایت فرناز را می شناسم در نتیجه اول به او تبریک می گویم و بعد به همه. امیدوارم این تلاش ها ثمری پایدار و پربار داشته باشد.
------------------------------------------------------------------------------------------------
طرح پیشنهادی اروپا به ایران به نظر من خیلی نکات عالی برای منافع ملی ما دارد. ناوگان فرسوده هواپیمایی ما می تواند بازسازی شود. راکتورهای آب سبک که تکنولوژی بسیار بهتری دارد و برای محیط زیست بسیار کم خطرتر است و از آن برای تولید بمب اتمی هم نمی توان استفاده کرد.
متاسفانه پرونده هسته ای ایران ماجرای خط لوله گاز ایران و هند را تعطیل کرد. این خط لوله می توانست سالانه میلیاردها دلار درآمد بی هزینه برای ما به ارمغان بیاورد. کارهای بسیاری در منطقه بلوچستان ایران ایجاد می شد و قسمت عمده ای از مشکل مردم منطقه برای روی آوردن به قاچاق و عدم امنیت از بین می رفت.
یک اصل در دنیا حاکم است و آن هم منافع ملی کشورهاست. امیدوارم به 27 سال نادیده گرفتن منافع ملی در سیاست خارجی پایان داده شود و بیش از این ضرر سیاست های نادرست به مردم نرسد. من می دانم که هیچ انسانی دوست ندارد مردمش ضرر کنند، ولی اشکال آن جاست که منافع ملی را به تعبیر خودشان مطرح می کنند، منافع ملی امر مبهمی نیست اگر علمی به امر سیاست پرداخته شود.
------------------------------------------------------------------------------------------------
این دوست عزیزم فرناز دارد کولاک می کند در سرمایه. ستون زیبای رنگ خاطره و این بار فخر آفاق پارسا