آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
چشم انداز شماره 45 منتشر شد
بالاخره بعد از کش و قوسی دو ماهه، چشم انداز شماره 45 هم ظاهرا درآمده است و الحق هم مثل همیشه پرپیمان است. من دو مطلب زیر را توصیه می کنم واسه خواندن، خصوصا دانشجوهای علوم سیاسی یا مطالعات بین الملل، اطلاعات بسیاری می توانند در آن ها پیدا کنند. یکی سرمقاله هست درباره قانون نفت عراق، که من وقتی ایران بودم از نزدیک شاهد بودم که چه کار مطالعاتی عمیقی روی آن شد. تقریبا تمام مقاله هایی که در این رابطه منتشر شده بود، مطالعه شد و... و به هر حال حاصل 4 ماه کار و البته تجربیات ارزنده مهندس میثمی شد این سرمقاله که البته احتمالا بحث درباره آن ادامه پیدا خواهد کرد. قانون نفت عراق در حال حاضر یکی از استراتژیک ترین مسائل این کشور و خاورمیانه هست.
مطلب دیگر که من آماده کرده بودم، درباره اهمیت استراتژیک انرژی سبز هست که خوب جایزه نوبلی که به الگور امسال داده شد، یک جور مزد معنوی برای من بود که در این رابطه کار کردم.