آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
سرمای تهران
این روزها هلند خیلی گرم شده نسبت به کریسمس، البته واقعا باید گفت در این جا تاثیرات زیست محیطی آلودگی های صنعتی کاملا دیده می شود، تا 20 سال پیش در این روزها هلند عمدتل دمای زیر صفر10 درجه را تجربه می کرده و الان دما حدود 3 یا 4 بالای صفر هست. الان دمای تهران رو چک می کردم زیر صفر 10 هست و دمای محسوس آن (دمایی که احساس می شود و نه دمای نسبی) زیر صفر 18 چیزی شبیه ادمونتون کانادا. من امیدوارم همت مردمی ایران سریع این روزهای سخت رو که خوب واقعا هم هیچ دولتی در ایران نمی تونسته پیش بینی کنه پشت سر بگذارد. من دیدم گروه های سیاسی بدشان نمی آید از این فرصت برای زدن حریف استفاده کنند، حالا همین گروه ها هم می توانند حداقل به مردم پیوسته و کوچه ای و راهی را برف روبی کنند. گروه های امداد مردمی در خیابان ها باشد، این کاری است که دانشجویان می توانند بکنند تا به آسیب ها سریع رسیدگی شود و امیدوارم در این روزهای برفی نیروی انتظامی هم بی خیال چکمه خانم ها شود. به هر حان فکر می کنم با این روند دمای هوای تهران به پایین تر هم برسه. حالا عوضش پیست توچال امسال بیشتر برف می گیره و اسکی بیشتر می کنن مردم. من که هواشناسی بلد نیستم ولی امیدوارم این وضعیت تغییر جوی در ایران ادامه پیدا کنه.