آوای رهایی
پراکنده های سینا مالکی
شماره جدید نشریه چشم انداز
خوب لطف الله میثمی عیدی ما رو که داد. این شماره نشریه چشم انداز بسیار پربار و پرملات هست به اصطلاح. سرمقاله آقا لطفی به استثنای اون بخش که گفتن سکولاریسم کارایی اش را در غرب از دست داده به نقل از محسن کدیور و معلوم نیست از کجا محسن کدیور به این نتیجه رسیده (من فکر می کنم منظور رشد تفکرات مذهبی ضد اسلامی بوده)، راهبردی هست و با استناد به خود منابع حکومتی راه برون رفت مناسبی را از چرخه باطل شورای نگهبان نشان داده است.
مصاحبه سعید شاهسوندی هم درباره شکل گیری و علل انحراف سازمان مجاهدین خلق بسیار خواندنی است. سازمانی که توانست آوانگاردترین جوان تاریخ ایران یعنی محمد حنیف نژاد را در خود بپروراند اما بعدها به جایی رسید که... البته سعید مجموعه مناسبی هم از مصاحبه با رادیو صدای ایران (پربارترین رسانه ایرانی خارج و داخل ایران به زعم من) داره که در سایتش می شه پیدا کرد و بسیار آموزنده است.
گفتگوها و مقالات دیگر مجموعه هم از جمله اسنادی هستند که برای تحقیق ماندگار خواهند بود.
همین طور جلد سوم خاطرات مهندس میثمی هم که در دست تهیه بود، روی وبسایت هست که می تونین بخونین.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
عزیزی در جایی با اسمی ناشناس از من انتقاد کرده بود که تو تخریب شخصیت می کنی. اولا من همواره گفتم که شخصیت همه افراد حتی بوش! هم محترم هست، اما عقاید افراد اگر در جهت نابودی انسانیت، شرافت، کرامت ذاتی انسان و... باشد اصلا هم محترم نیست و باید با سخت ترین شکل باهاشون برخورد کرد. دیگر این که ما ایرانی ها هم باید کم کم یاد بگیریم صریح حرف بزنیم، من ادعا نمی کنم که خیلی بلدم شاید گاهی هم توهینی بشه، اما به هر حال تمرین هست دیگر. شما نگاهی به نشیان 40 سال پیش فرانسه بکنید چه حملاتی به هم می کردند.
مساله دیگر هم این ست که اصولا با ناز و نوازش محض انسان ها تغییر نمی کنند، باید گاهی تلنگرهای محکمی هم بخورند. در کل هم من دو شخص را هدف سخت ترین حملات قرار داده و می دهم، اون ها هم گنجی و سازگارا هستند، چرا که هردو خود را نماینده مردم ایران می دانند و دایما از طرف آن ها حرف می زنند. من هم به عنوان یک ایرانی حق دارم بگویم این ها نماینده من هستند یا نه؟
خلاصه زبان ما گزنده هست و صد البته خودمان هم می خواهیم که باشد و از زبان گزنده شما هم ناراحت که نمی شویم هیچ، ارزش بیشتری پیدا خواهید کرد.